Drobečková navigace

Jak si zařídit domácí pracovnu

Svět se mění a my s ním, praví jedno moudré a pravdivé přísloví. Je to tak a platí to všude. I v otázce práce.

Co dřív bylo nepředstavitelné či rozmařilé – práce z domova neboli home office – se teď stává čím dál větším hitem a je celosvětovým trendem snažit se co nejvíc zaměstnanců vést k práci z domova. Z pracovny se tak pomalu ale jistě stává nejdůležitější místnost v domě a je nutné ji správně vybavit.

Jak si doma zařídit útulnou pracovnu?

Základem samozřejmě musí být dostatečný a kvalitní pracovní stůl. Měl by se na něj vejít počítač (v dnešní době už spíše notebook) a další pracovní věci. Hodí se i různé přihrádky, šuplíkové boxy a krabičky na kancelářské potřeby. Stůl by měl být vysoký minimálně 70 cm a odpovídat výšce vaší postavy. Špatně nastavený stůl totiž může zásadním způsobem zničit záda. 

Ohledně umístění počítače záleží na velikosti monitoru. Čím větší obrazovka tím větší odstup byste měli dodržovat.

Kancelářskou židli volte ergonomickou. S nastavitelným polohováním a otočným mechanismem. Je důležité, aby se správně přizpůsobovala vašemu tělu a poskytovala oporu krku a zádům.

Kam se všemi dokumenty a knihy?

Důležité je zaměřit se na výběr knihovny jako ukládacího prostoru na nejrůznější šanony a složky. A věřte, že jich bude více než dost. Šanony mívají jiné rozměry než běžná řada A4 a je proto nutno vybrat hlubší police, ideální rozměr je okolo 25 x 35 cm.

Na co ještě nezapomenout?

Dbejte také na dostatečné osvětlení pracovny. Volte raději LED lampy – šetří energii a nevydávají teplo.

Měli byste vědět, že pracovna by měla být barevná. Když pracujete u počítače, je dobré občas zvednout oči a nechat je odpočinout pohledem mimo obrazovku. A toho nejlépe docílíte, když bude vaše okolí co možná nejatraktivnější a bude tak samovolně přitahovat pozornost. 

Čím doplnit “okolí” pracovního stolu?

  • různé živé či pokojové květiny
  • inspirující citáty zarámované a zavěšené na stěně
  • nástěnka plná “motivace”
  • vonné svíčky a další dekorace, které prostoru dodají vaši “osobitost”

Na umístění pracovny zas tak moc nezáleží. Pokud ji dáte do ložnice, volte spíše stoly amerického typu se zatahovatelnou roletou. Počítač ke spánku nepatří a pracovní věci by mohly v noci rušit vaši pohodu. Nebo je možností zvolit posuvné dveře či závěs. Jinak můžete pracovnu umístit do obývacího pokoje či do jakéhokoliv menšího pokojíku, či na chodbu. Pokud pracují z domova oba manželé, pracovny by měli mít oddělené.

Pamatujte, že prostor by měl být co možná nejpohodlnější a nejpříjemnější. Přeci jen je pravděpodobné, že v pracovně budete trávit opravdu hodně času.

Zdroj fotografií: pixabay.com, theunstitchd.com, theorderlyspace.com